نخستین جلسه کارگروه استقبال از دانشجویان در پساکرونا در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، در نخستین هفته ازسرگیری آموزش حضوری دانشگاه به ریاست جناب آقای دکتر وحید نیکنام و با حضور اعضای محترم هیات رییسه دانشکدگان و نمایندگان معرفی شده از 6 دانشکده/گروه مستقل آموزشی، با هدف فراهم­سازی زمینه نشاط، شادابی و امید برای دانشجویان جدید و آشنایی آنها با سیستم آموزشی، فرهنگی و پژهشی دانشگاه و در راستای اجرای شیوه­نامه مدیریت امور فرهنگی و دانشجویی  دانشگاه تهران در دوران پساکرونا به منظور ارائه راه­کارهای موثر و نظارت بر اجرای این شیوه­نامه در سالن پیرالهی این دانشکدگان برگزار شد.

در ابتدا ضمن تعیین زمان جلسات این کارگروه، بر پیرایش و حذف اطلاعیه های منسوخ و آذین بندی فضاهای دانشکده ها تاکید شد.

در این کارگروه ضمن اعلام اسامی اساتید مشاور علمی و فرهنگی دانشکده ها، اساتید مشاور انجمنهای علمی دانشجویی دانشکده ها و اساتید مشاور شاهد و ایثارگر دانشکده ها، از نمایندگان محترم دانشکده ها درخواست شد ضمن ارتباط با این اساتید، موضوعاتی از قبیل ارتباط موثر و مستمر ایشان با دانشجویان تحت راهنمایی را درنظر داشته باشند.

همچنین مقرر شد جلسات جداگانه ای با دانشجویان (به تفکیک دانشجویان مقطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی) هر دانشکده و اعضای هیات رییسه دانشکده مطبوع و اعضای هیات رییسه دانشکدگان علوم در تلار دهشور برنامه ریزی شود. برگزاری جلسات مجزا با اساتید راهنمای علمی و فرهنگی هر دانشکده به منظور آشناسازی ایشان با مسئولیتها و فرآیندهای مرتبط از دیگر مصوبات این جلسه بود.

پیشنهاد شد که در انتخاب اساتید مشاور علمی و فرهنگی در دانشکده ها، تمایل و تجربه فرد منتخب و توانایی و صرف وقت کافی به منظور راهنمایی دانشجویان در حل مسائل صنفی، آموزشی و فرهنگی و پژوهشی مدنظر باشد تا در ایجاد انگیزه و هدایت صحیح  دانشجویان موثرتر عمل شود.

 

.