آقای دکتر نیکنام به عنوان رئیس جدید پردیس علوم منصوب شدند.

در جلسه ای که با حضور معاونین پردیس علوم و رؤسای دانشکده‌های این پردیس برگزار شد، دکتر خضری، مشاور رئیس دانشگاه تهران، ضمن تشکر از حاضران، درباره رئیس جدید پردیس علوم گفت: جناب آقای دکتر پزشک به دلیل فرصت مطالعاتی خارج از کشور، درخواست دادند که رئیس جدید پردیس انتخاب و معرفی شود.

وی شیوه انتخابی برای انتصاب مدیران از سوی ریاست دانشگاه را موفق خواند و افزود: بر اساس شیوه دموکراتیک و موفقی که با نظرخواهی از اعضای هیأت علمی واحدها اتخاذ کرده است، از استادان محترم پردیس علوم نظرخواهی کرده و بر اساس نظرات آنها، ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر وحید نیکنام را که بیشترین نظر را برای تصدی این پست داشتند، به عنوان رئیس پردیس علوم منصوب کردند.

مشاور رئیس دانشگاه تهران، پردیس علوم را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: پردیس علوم در دانشگاه تهران و در نظام آموزش عالی کشور جایگاه مهم و رفیعی دارد زیرا بسیاری از دانشمندان برجسته کشور از این پردیس برخاسته و برای دانشگاه تهران اعتبار و و برای جامعه افتخار آفریده‌اند.

دکتر خضری افزود: بنابراین مدیریت آن بسیار مهم است و بر همین اساس بر اساس برنامه‌های ارائه شده، جناب آقای دکتر نیکنام برای تصدی این پست مهم انتخاب و منصوب شده‌اند که امیدواریم با همکاری دیگر اعضای محترم هیأت علمی این پردیس بتوانند هماهنگ و همسو با برنامه سوم راهبردی دانشگاه تهران در جهت ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه، حرکت به سوی دانشگاه ایده‌ پرداز و کارآفرین و ارتقای اخلاق و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به شکلی مؤثر حرکت کنند.

مدیرکل اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه در پایان گفت: به سهم خودم از جناب آقای دکتر پزشک به خاطر زحمات، مدیریت صبور و فعال‌شان در دوره تصدی ریاست پردیس علوم سپاسگزاری می‌کنم و همچنین از جناب آقای دکتر نیکنام به خاطر پذیرش این مسئولیت تشکر می‌نمایم و برایشان آرزوی توفیق دارم.

در ادامه دکتر حمید پزشک، رئیس پیشین پردیس علوم، با اشاره به وضعیت پردیس در دوره مدیریت خود گفت: اکنون شرایط پایدار و خوبی داریم که نتیجه فعالیت‌های و برنامه‌های متعددی است که در چند سال گذشته با کمک همکاران انجام دادیم.

وی گزارش فعالیت‌های صورت گرفته را مفصل خواند و افزود: گزارش سه سال گذشته به صورت مکتوب آماده شده است که در آن مشخص شده کجا بودیم و اکنون به کجا رسیده‌ایم. امیدوارم این نوع گزارش نویسی در پایان دوره ریاست مسئولان، به یک سنت تبدیل شود.

دکتر پزشک، ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جدید، پردیس علوم را در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فعالیت‌های بین‌المللی و دانشجویی موفق توصیف کرد و این موفقیت‌ها را مرهون همکاری و همراهی همه همکاران پردیس دانست.

در پایان این جلسه، دکتر نیکنام نیز ضمن سپاسگزاری از دکتر پزشک و همکاران او، گفت: امیدوارم از این پس نیز پردیس علوم منشأ خدمات مفیدی باشد و بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و کمک همه همکاران در جهت تحقق برنامه سوم دانشگاه تهران حرکت کنیم.