همایش روزی با دانشگاه تهران در پردیس علوم با حضور و استقبال دانش آموزان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 97،  روز دوشنبه 8 مرداد 1397 برگزار شد.

این برنامه ساعت ۹ صبح شروع شد. دانش آموزان بعد از ورود به پردیس علوم، توسط همیاران پردیس علوم، به صورت گروهی از آزمایشگاه‌ها و موزه‌های این پردیس دیدن کردند و مسوولین هر بخش، توضیحات لازم را برای دانش آموزان و بازدید کنندگان ارائه کردند.

دکتر سید مهدی واعظ علایی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس علوم با تاکید بر این موضوع که انتخاب رشته آینده یک دانش‌آموز است و نباید به صرف نام پزشکی یا مهندسی و بالا بردن آمارها به آن نگاه شود، گفت: آشنایی با رشته‌ها آن هم در نماد آموزش عالی کشور باعث می‌شود دانش‌آموزان با دقت بیشتر و بر اساس علایق واقعی خود دست به انتخاب بزنند و در نهایت انسان موفقی در رشته خود شوند.

وی درباره برگزاری دومین دوره برنامه «روزی با دانشگاه تهران»، افزود: امسال با اضافه شدن ثبت‌نام به روند برگزاری، حرکت بسیار مهمی انجام شد. فهرستی که از ثبت‌نام کنندگان به دست ما رسید باعث شد به صورت تخمینی بدانیم که باید پذیرای چند نفر باشیم و از این میان چند درصد دانش‌آموزان تجربی و چند درصد دانش آموزان ریاضی میهمان ما خواهند بود؛ با تحلیلی که انجام شد و بر اساس تجربه سال گذشته، رویکرد صحبت‌ها و روش کار ما در این روز تعیین شد.

دکتر واعظ علایی در ادامه، اظهار کرد: امسال بازدید و استقبال بسیار خوبی داشتیم، سازماندهی داخلی پردیس‌ها و در مجموع دانشگاه بسیار خوب بود. امسال موزه علوم و موزه سنگ برای بازدید عموم آماده بود و مورد استقبال قرار گرفت و در مجموع اینکه در یک روز تعداد زیادی دانش‌آموز به دانشگاه بیایند و از مکان های مختلف آن بازدید کنند حتماً در شناساندن دانشگاه به جامعه و افزایش علاقمندی به دانشگاه تهران مؤثر است.

در ادامه مراسم، معاونین محترم آموزشی و اعضای محترم هیأت علمی از تمامی رشته‌ها و دانشکده های آموزشی پردیس علوم، رشته‌های تحصیلی و گرایش‌های مختلف را معرفی کردند و در خصوص آینده شغلی هر رشته توضیحاتی را ارائه فرمودند و سپس به پرسشهای دانش آموزان پاسخ دادند. این برنامه تا ساعت ۱۳ ادامه داشت و سپس دانشجویان برای بازدید از دانشکده فیزیک، به آن دانشکده راهنمایی شدند. در دانشکده فیزیک نیز بازدید از آزمایشگاه‌ها تا ساعت ۱۶ انجام گرفت.