جلسه همفکری با موضوع دستاوردهای ملی و منطقه ای "اتحادیه انجمن های علوم زیستی ایران" با حضور دکتر علی ایرانمنش دبیر کمیسیون انجمن های علمی  وزارت عتف در تاریخ 1402/11/01 در محل اتاق شورای دانشکدگان علوم دانشگاه تهران به ریاست دکتر رضا عامری برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از اعضای هئیت مدیره اتحادیه مزبور تشکیل شد، دکتر مهران حبیبی رضائی رئیس اتحادیه  با ارائه گزارش فعالیت های این نهاد علمی در عرصه های  تنوع زیستی، محیط زیست، اقتصاد زیستی، دیپلماسی علمی و همکاری های ملی و منطقه ای با موضوع علوم و فناوری های زیستی، بخشی از دستاوردهای اتحادیه را ارائه و آنها را مرهون مشارکت، هم افزائی و همگرائی بیست و سه انجمن عضو اتحادیه عنوان کرد. وی در ادامه موضوع فعالیت اتحادیه ها را زمینه هائی دانست که دست یازی به آنها مستلزم همکاری بین انجمن های عضو و همگرا با حفظ استقلال انجمن های عضو است.

همچنین دکتر عامری ریاست دانشکدگان علوم با تاکید بر نقش و اهمیت همکاری و هم افزائی بین انجمن های علمی ضمن تاکید بر نقش نظارتی، سیاست گذاری و تسهیل گری کمیسیون انجمن های علمی آنرا زمینه ساز توسعه و بالندگی انجمن های علمی و در جهت تامین مولفه ای توسعه پایدار و تامین نیازهای جامعه متکی بر توان علمی دانشمندان و صاحب نظران عضو انجمن های علمی کشور دانست.

دکتر ایرانمنش دبیر کمیسیون انجمن های علمی نیز با تائید  و تقدیر از دستاورد های اتحادیه انجمن های علوم زیستی ایران آنرا بین اتحادیه های ثبت شده در کمیسیون سرآمد توصیف و بر ضرورت مشارکت و همکاری تخصصی آن با کمیسیون در جهت تحقق اهداف عالی آن تاکید نمود.

در این جلسه اعضای حاضر در نشست نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.