مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشکدگان علوم با حضور دکتر مهدی فکور ثقیه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، اعضای هیئت علمی و همکاران دانشگاه تهران و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر رضا عامری، رئیس دانشکدگان علوم؛ ضمن خوشامدگویی به حاضران، میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها را تبریک گفته و از سردار سلیمانی به عنوان فرمانده بزرگ جبهه مقاومت تجلیل کردند.

همچنین سردار دکتر محمد مهدی نژاد، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با عنوان رسم اخلاص و مقاومت به مکتب سلیمانی اشاره نموده و از ایشان به عنوان اسطوره جهاد و اخلاص، محور همگرایی و انسجام ملی و نابغه نظامی و شکست‌ناپذیر یاد کردند. ایشان در بخش دیگر سخنان خود به جنگ ترکیبی و ابعاد آن اشاره نموده و تحولات و روندهای جهانی را مورد اشاره قرار داده و از نقش برتر و تعیین کننده هسته های مقاومت در تعیین سرنوشت منطقه سخن گفتند. سردار مهدی نژاد در ادامه به تحولات فناورانه در دنیا پرداختند و به فناوری‌های نوپدید، حوزه های فناوری حیاتی و هشت حوزه فناوری نوظهور و شالوده ‏شکن از منظر ناتو برای 2020 تا 2040 اشاره نموده و برخی فناوری‌های نوپدید موثر در قدرت ملی مانند هوش مصنوعی، کوانتوم، ارتباطات امن و یکپارچه، پیشرانش هسته‌ای، ریزالکترونیک، انرژی مستقیم، فراصوت‌ها و سایبر و حسگری یکپارچه را مورد توجه قرار دادند. ایشان در پایان به شاخص‌های پیشرفت و نقش شاخه‌های مختلف فناوری در پیشرفت اشاره داشته و کارکردهای عمده دانشگاه و ارکان دانشگاه در پیشرفت و بایدهای کارکردی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف تربیت، آموزش، پژوهش، دانش، فناوری، نوآوری، دیپلماسی و مشاوره را مورد توجه قرار دادند.

سخنران بعدی مراسم، سرکار خانم دکتر فهیمه مستحسن، مدرس حوزه و دانشگاه در سخنانی ضمن بزرگداشت مقام زن و میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، به تشریح نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تشکیل و تقویت جبهه مقاومت در منطقه پرداختند.

در این برنامه نماهنگ هایی در تجلیل و بزرگداشت روز زن و میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و نیز بزرگداشت سردار سلیمانی اجرا شد.