این مراسم با حضور رئیس دانشگاه تهران، هیئت رئیسه دانشکدگان علوم، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و با دعوت از سرکار خانم دکتر کرمی همسر شهید دکتر علیمحمدی و به میزبانی دانشکده فیزیک دانشکدگان علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم آقای دکتر عامری، رئیس دانشکدگان علوم، ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفتند شهید علیمحمدی دانشمندی بود که در همین خاک سربرآورد و محصول نظام آموزش عالی خود ما بودند و نشان دادند که با عشق، علاقه و ایمان می‌شود در سطح یک دانشمند تراز اول نه تنها در سطح ملی بلکه در عرصه بین‌المللی مطرح شد. دکتر عامری انجام کار بدون تظاهر در عرصه کمک به پیشرفت‌های عظیم علمی در ابعاد مختلف و بویژه فناوری هسته‌ای را از ویژگیهای این شهید برشمردند و با اشاره به مصوبه تأسیس پژوهشکده دکتر علیمحمدی در سال ۱۳۹۲، گفتند امیدوارم با حمایت ریاست محترم دانشگاه تهران در سال آینده این پژوهشکده را فعال کنیم.
ایشان همچنین از اعطای جایزه شهید علیمحمدی در علوم پایه خبر داده و گفتند: اولین دوره این جایزه در بهمن ماه امسال به یک هیأت علمی و یک دانشجو که در زمینه فیزیک کارهای برجسته‌ای انجام داده‌اند اعطا می‌شود.. دکتر عامری برگزاری این مراسم را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام و راه شهید در بین دانشگاهیان و موجب عنایت شهدا دانستند.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر علیمحمدی، با قدردانی از همسر این شهید بزرگوار بخاطر نقش‌آفرینی در زمینه ترویج افکار و فعالیت‌های این استاد دانشگاه تهران، گفتند: در جلسات هیأت ممیزه دانشگاه تهران همیشه دیدگاه شهید علیمحمدی به عنوان دیدگاه مرجع، مورد توجه اعضا بود.

دکتر مقیمی با اشاره به وجود جایزه شهید علیمحمدی ویژه رساله‌های دکتری، گفت: بایستی جوایز و جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی به نام شهید علیمحمدی در دانشگاه تهران با هدف پاس داشتن مسیر و آرمان و اهداف شهید پایه‌گذاری شود.

رئیس دانشگاه تهران به دکتر محمود کمره‌ای رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران و دکتر رضا عامری رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران مأموریت داد تا جایزه جدیدی تحت عنوان جایزه فیزیکدانان جوان به نام شهید علیمحمدی با حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران ایجاد شود.
دکتر مقیمی همچنین تاکید کرد: گرنت ویژه شهید علیمحمدی برای اعطا به فیزیکدانان جوان اعم از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده فیزیک و همچنین جوانانی که به تازگی به عنوان عضو هیأت علمی در رشته‌های مرتبط با فیزیک در دانشگاه‌ها جذب شده‌اند، در نظر گرفته شود
.

دکتر مقیمی همچنین با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای ناامیدی مردم و ایجاد چالش برای انقلاب؛ خون شهدا را مانع به نتیجه رسیدن این توطئه ها دانستند.

ایشان در پایان ضمن تاکید بر ضرورت پاسداشت مستمر نام و آرمان‌های شهید علیمحمدی توسط دانشجویان و اساتید، به نامگذاری پروژه مجتمع ۱۵۰ واحدی زیست بوم هسته‌های فناور و شرکت‌های فناور و دانش‌‌بنیان دانشگاه تهران با نام مجتمع شهید پروفسور مسعود علیمحمدی در جوار دانشکده فیزیک دانشگاه تهران اشاره نمود که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه سرکار خانم دکتر منصوره کرمی، همسر بزرگوار شهید دکتر علیمحمدی، در سخنانی اظهار داشتند شهید علیمحمدی اساسا فردی  بسیار کوشا و پرتلاش بودند ولی انگیزه و تلاش علمی ایشان بعد از انقلاب برای خدمت بسیار بیشتر شد. خانم دکتر کرمی؛ ایشان را فردی عاشق انقلاب، عاشق ایران و عاشق فیزیک معرفی کردند و گفتند شهید همواره جوانان را توصیه می نمود که در رشته ای که به آن علاقه دارند تحصیل کنند و خوب درس بخوانند تا در آن رشته حرفی برای گفتن داشته باشند. همچنین ایشان با اشاره به دید بزرگ و آینده نگری شهید علیمحمدی، از نگرانی ایشان برای مسئله آب و نیاز به انجام پژوهشهایی درباره آب در کشور برای آمادگی در برابر چالشهای مسئله آب در آینده اشاره کردند.

خانم دکتر کرمی با تاکید بر اینکه دکتر علیمحمدی بسیار به وطن عشق می ورزید، گفتند باید عشق به وطن را از دوره کودکی در فرزندانمان نهادینه کنیم چرا که همین عشق به وطن بود که باعث شد شهید علیمحمدی به درخواست کشورهای دیگر برای مهاجرت پاسخ منفی بدهند و با تمام توان و با اعتقاد به "ما می توانیم" برای انجام پروژه های بزرگ پیشقدم شود. ایشان شهید علیمحمدی را در عین عشق یه وطن و کار، بسیار مسئولیت پذیر دانستند.

سخنران بعدی مراسم؛ خانم دکتر ناهید احمدی، عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک و از دانشجویان دکتر علیمحمدی، در سخنان خود با بیان اینکه شهدا اسطوره های دست نایافتنی نیستند بلکه انسانهایی هستند که به خاطر ویژگیهایشان، برازنده شهادت شدند، اظهار داشتند ما باید آنها را بشناسیم و الگوی خود قرار دهیم تا بتوانیم به آنها نزدیک شده و رنگ و بوی شهدا را بگیریم. ایشان اخلاق خوب، نشاط، تقوا و عبادت شهید و نیز پرکار بودن ایشان را از الگوهای لازم برای ارتقاء فرهنگ کار در جامعه دانستند. خانم دکتر احمدی ضمن اشاره اجمالی به مقالات علمی دکتر علیمحمدی، اظهار داشتند که بعد از 14 سال از شهادت ایشان، هنوز مقالاتشان مورد ارجاع جامعه علمی دنیا قرار می گیرد و این یعنی این دانشمند شهید را در اوج شکوفایی علمی از ما گرفتند.

در این مراسم همچنین نماهنگهایی از شهید دکتر علیمحمدی دانشمند هسته ای کشورمان پخش شد و یاد و خاطر ایشان در جامعه دانشگاهی گرامی داشته شد.

شهید دکتر مسعود علی‌محمدی، عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشکدگان علوم، از دانشمندان و نخبگان برجسته‌ی هسته‌ای کشورمان ۲۲ دی‌ماه ۱۳۸۸ در عملیات تروریستی عناصر استکبار و صهیونیست، مقابل منزلش درمحله قیطریه تهران در حالی که عازم دانشگاه بود؛ ترور شد و به فوز شهادت نائل آمد. یادش گرامی و راهش پررهرو باد.