کارگاه تخصصی ویراستاری و کارگاه تخصصی مقاله نویسی  توسط ویراستار ارشد مجله Current Biology آقای دکتر فلورین مادرسپاچر به زبان انگلیسی برای نخستین بار در ایران و در پردیس علوم با همکاری شرکت مهندسی فرآیدا و به همت کتابخانه پردیس در دو نوبت صبح در تالار دکتر پیرالهی و بعدازظهر در  تالار شهید دهشور در تاریخ 27 اردیبهشت  برگزار شد.  
در این کارگاه اساتید پردیس علوم به همراه جمعی از دانشجویان دوره های ارشد و دکتری، کارشناسان آزمایشگاهها و بخشهای پژوهشی شرکت کردند.
دکتر مادرسپاچر مباحثی مفید و گویا در ارتباط با چگونگی نگارش مقاله به روش صحیح،  طبق استانداردهای جهانی و ارائه آن به مجلات معتبر ارائه داد. ایشان به بررسی اجمالی نشریات ضریب بالا از چشم انداز پژوهش علوم زیستی جهان پرداختند و سهم ایران در تولید مقاله و همچنین نقش نویسندگان ایرانی در چاپ مقاله در مجله کارنت بیولوژی را نیز مورد بررسی قرار دادند و راهکارهای تایید مقاله در این مجله را ارائه دادند.
در بخشی از این کارگاه به خطاهای نویسندگان در نوشتن مقاله و چرایی عدم تایید مقالات پرداخته شد.  در ادامه ایشان به بررسی و مقایسه کشورهای منطقه در ارتباط با تولید مقاله پرداختند و معیارهای جدید برای نوشتن مباحث علمی و مقالات را به صورت ساده و اصولی توضیح دادند.
در این برنامه خانم غمزه کشکین نماینده الزویر در ترکیه و  آقای جلال جلالی نماینده محترم شرکت الزویر در ایران آقای دکتر مادرپاسچر را همراهی کردند و در صورت نیاز ترجمه بعضی از قسمتهای کارگاه توسط آقای جلالی ارائه می شد.
در انتها ایشان به پاسخ به سوالات و گفتگو با شرکت کنندگان در کارگاه پرداختند.