جلسه شورای عمومی بنیاد حامیان دانشکدگان علوم ساعت ۱۶ الی ۱۸ مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱، با حضور جناب آقای دکتر ناصر غلامی، قائم مقام بنیاد حامیان، آقای دکتر وحید نیکنام، رئیس دانشکدگان علوم، آقای دکتر علی مقاری، استاد دانشکده شیمی دانشکدگان و عضو هیأت مدیره بنیاد حامیان علوم، جمعی از خیرین و نیکوکاران، اعضای شورای بنیاد حامیان، استادان و کارکنان دانشکدگان علوم در سالن پیرالهی برگزار شد.

در این جلسه، جناب آقای دکتر نیکنام، رئیس دانشکدگان علوم، به نمایندگی از هیأت مدیره بنیاد حامیان علوم، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن، گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این بنیاد که از سال ۱۳۹۶ تأسیس شده ارائه کرد.

رئیس دانشکدکان علوم با مغتنم شمردن گردهمایی نیکوکاران و استادان و پژوهشگران، فلسفه تشکیل این جلسه را حمایت از علم و علی الخصوص علوم پایه عنوان کرد و افزود: توسعه علمی و پایدار کشور مستلزم وجود اندیشمندان و پژوهشگران، بخصوص پژوهشگران برتر، افرادی که کارهای ناب علمی انجام می‌دهند، است.

استاد دانشکدکان علوم به اهمیت توجه به دینامیک ذهنی پژوهشگران و پژوهشگران برتر اشاره نمود و موفقیت پژوهشگران و دانشمندان برتر را فقط وابسته به تلاش و موفقیت خود این افراد ندانست و اظهار داشت: عوامل دیگری باید دست به دست هم بدهند تا این افراد (پژوهشگران برتر و نوابغ) بتوانند باعث توسعه علمی کشور شوند.

وی یکی از راه‌های تقویت محققان برتر و استفاده از فعالیت‌های آنان در پیشرفت کشور را حمایت از این محققان و اختصاص بودجه مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: البته حمایت مالی تنها عامل تأثیرگذار نیست و لازمه به ثمر نشستن فعالیت پژوهشگران برتر با توجه به هرم علمی برقراری ارتباط بین بخش‌های پایین‌تر هرم و بالای هرم علمی است.

آقای دکتر نیکنام با تاکید بر اینکه رشد پایدار علوم و توسعه علمی مرهون ارتباط دانشمندان با با توده مردم است، افزود: ما نمی‌توانیم به موفقیت پایدار دست یابیم مگر از مردم کشور و جامعه بهره بگیریم و لازمه این مهم این است که مردم به دانشگاه و دانشمندان اعتماد کنند و در صورت وجود اعتماد این حمایت، همیشگی، ماندگار و ثمر بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار در دسترس، دانشکدکان علوم بیشترین تعداد واقفین و خیرین را دارد، تشکیل چنین جلساتی را در همین راستا توصیف کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها کمک گرفتن از خیرین برای پیشرفت و توسعه علمی است.

آقای دکتر غلامی، قائم مقام بنیاد حامیان دانشگاه تهران، نیز گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط این بنیاد ارائه کرد.

وی ضمن ارائه گزارش آماری از گردش مالی نیکوکاری دانشگاه‌های معتبر دنیا، وضعیت کمک‌های نیکوکارانه مردم ایران با سایر کشورها را مقایسه کرد و از ارتقای فرهنگ وقف در کشور خبر داد.

در ادامه بر اساس دستور این جلسه و توافق بین حاضران و هیأت رئیسه جلسه شورای عمومی بنیاد حامیان دانشکدگان علوم که متشکل از دکتر نیکنام، دکتر مقاری و دکتر غلامی بود، با رأی‌گیری انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره و بازرس در دوره جدید صورت گرفت.

آقای دکتر وحید نیکنام خانم دکتر شادی جمیلی، آقای امیر علی متین‌زاده، آقای رضا لطفی‌زاده، آقای دکتر سید مهدی سیدی به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و آقای دکتر علیرضا ساری و آقای دکتر عبدالله سهرابی بیدار به عنوان اعضای علی البدل هیأت مدیره و خانم دکتر معصومه ملک به عنوان بازرس اصلی و خانم دکتر معصومه قدرتی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند‌.